Автоматизація і цифрова трансформація, у тому чи іншому вигляді, проникає в усі сфери бізнесу, змінюючи те, як ми живемо і працюємо. І у багатьох випадках ті компанії, які вводять інновації першими, отримують вагомі конкурентні переваги перед конкурентами.
В першу чергу це стає можливо завдяки більш ефективному контролю за операціями та ресурсами підприємства, збільшенню швидкості прийняття рішень та зменшенню витрат.
Так, безумовно, вести облік робочих моментів можна і у записнику чи табличці в Excel. Питання тільки в тому, наскільки це ефективно. Особливо у контексті того, що конкуренти, які приймуть рішення використовувати більш технологічні рішення, можуть таким чином обійти вас на ринку.
Тому бізнес рано чи пізно приходить до того, що потрібно впроваджувати ERP-систему. У цій статті ми розповімо вам, що це таке і у чому переваги її інтеграції у компанії для бізнесу.
Що таке ERP-система і які можливості вона дає
ERP (Enterprise Resource Planning) – це спеціальний тип програмного забезпечення, який використовується для планування та управління ресурсами підприємства.
В першу чергу мова йде про ключові операції, такі як фінанси (бухгалтерія), персонал, товарні запаси, робота з постачальниками, закупівлі та багато іншого. Сучасні і просунуті системи типу Odoo, можуть включати десятки модулів, адаптованих під конкретні бізнес-функції.
Інтеграція ERP дозволяє ефективно контролювати роботу підприємства, виявляти перспективні можливості та можливі прогалини в процесах, та інтегрувати всі аспекти функціонування організації в єдину інформаційну систему.
В чому різниця між ERP та CRM системами?
Якщо брати загальний опис, то ці два типи програмного забезпечення можуть здатися доволі схожими. Але насправді різниця між ними є, і вона суттєва.
Різниця між CRM та ERP в тому, що CRM, у своїй базовій формі, призначена для управління взаємовідносинами компанії з існуючими та потенційними клієнтами. Тобто, це продажі, маркетинг та підтримка клієнтів.
ERP ж, спрямована на управління бізнесом комплексно. Тобто, ресурсами компанії як такої, синхронізацією та обміном даними між відділом. Це дає можливість керувати організацією в цілому, сконцентруватися на даних, а не операціях. Відповідно, це дозволяє оптимізувати корпоративні процеси по усіх напрямках.
CRM дозволяє вирішити наступні завдання:
- Автоматизувати обслуговування клієнтів та взаємодію з ними;
- Відстежувати, звідки надходять потенційні клієнти;
- Співпрацювати з різними відділами для обміну інформацією;
- Управляти воронкою продажів;
- Дізнаватися, що продається краще або гірше (і в які періоди часу);
- Організувати маркетингові кампанії та оптимізувати процес продажів.
ERP використовується для більш широкого спектру цілей:
- Стандартизації даних і процедур;
- Автоматизації процесів на підприємстві;
- Оптимізація планування ресурсів;
- Управління працівниками та нарахуванням заробітної плати;
- Підвищення точності даних і звітів;
- Зменшення кількості зайвих завдань та паперової роботи;
- Оптимізація витрат в цілому;
- Управління ланцюжками поставок;
- Ведення обліку та управління фінансами.
7 важливих переваг, які отримує бізнес, внаслідок впровадження ERP-системи
Як ви вже зрозуміли, управління ресурсами підприємства з допомогою такого інструмента як ERP, дозволяє отримати як цілісне уявлення про функціонування організації в цілому, так і детальне розуміння стану справ по конкретному напрямку чи бізнес-процесу.
Але список переваг від використання ERP, як очевидних, так і неявних, значно ширший. Тому давайте розглянемо їх детальніше.
1. Доступ до даних з будь-якого місця. Забудьте про розкидані папери, загублені файли чи документи, які невідомо в чиїй шафці знаходяться. Доступ до ERP можливий з будь-якого пристрою, який має доступ до інтернету. Менеджер складу може увійти в систему зі свого смартфону, перебуваючи в цеху, а продавець може перевірити товарні запаси, перебуваючи в офісі у клієнта.
2. Завжди актуальна інформація. ERP-система отримує інформацію з різних відділів, вона синхронізується між ними й оновлюється одразу ж після прибуття товару, отримання платежу або надсилання email клієнту. Це дає можливість приймати рішення, ґрунтуючись на актуальних даних.
3. Економія грошей. Автоматизація повторюваних завдань, контроль операцій, ефективне планування ресурсів (як матеріальних так і людських), прозорість на рівні усієї компанії – все це у комплексі, може дуже відчутно знизити операційні затрати для бізнесу.
4. Управління ризиками. Розмежування доступу, прозорість робочих процесів, мінімізація помилок пов’язаних з людським фактором, контроль фінансових та інших операцій – всі ці речі, які стають можливими при інтеграції ERP на підприємстві, допомагають знизити ризики і швидко реагувати на їх появу.
5. Підвищення операційної ефективності. Інвестиції в ERP допомагають компанії консолідувати бізнес-операції в повністю інтегрованому програмному забезпеченні. Це покращує взаємодію між відділами, прискорює доступ до інформації, спрощує робочі процеси та підвищує гнучкість бізнесу.
6. Звітність, аналітика та інсайти. Одна з важливих переваг ERP для бізнесу – це можливість детальної аналітики по ключовим для підприємства показникам ефективності. Причому можна не тільки формувати звіти, а й порівнювати одні дані з іншими, виявляючи важливі тенденції.
7. Можливості для масштабування. Система не лише інтегрується у ваш бізнес, але й може змінюватися в залежності від того, як змінюється сама компанія. Наприклад, SimpleCRM відрізняється широкими можливостями для кастомізації і дозволяє швидко вносити потрібні зміни у функціональність.
Підведемо підсумки
Тепер, коли ви розумієте, що таке ERP-система і в чому її переваги для бізнесу, можна зробити висновки, що мова йде про ефективний і нескладний в плані освоєння інструмент, який дозволяє управляти основними ресурсами підприємства за принципом “єдиного вікна”.
Можливість тонкого налаштування SimpleERP та використання лише тих модулів, які потрібні конкретному підриємству, роблять дане рішення доволі гнучким, і дозволяють адаптувати під потреби організацій різного розміру.
Готові оптимізувати свій бізнес з допомогою Odoo? Скористайтеся нашим багаторічним досвідом впровадження Odoo по всьому світу та широкою нішевою експертизою. Зв’яжіться з нами, і ми проконсультуємо вас безкоштовно!